zde se nacházíte:
Úvod > Články

Co udělat víc pro to, aby vás Facebook přestal sledovat

28.05.2018 | F-Secure

Na Capitol Hillu při pondělní přípravě před výborem Sněmovny reprezentantů ve věci probíhajícího skandálu se soukromím společnosti Cambridge Analytica nabídl zakladatel Facebooku a výkonný ředitel Mark Zuckerberg náhled na své svědectví plánované na úterý. Text obsahuje přiznání, že jeho společnost „nedělala dost pro to“, aby zabránila použití největší světové sociální sítě „za účelem způsobení škody“.

Zuckerberg dodává „Týká se to falešných zpráv, cizího zasahování do voleb a nenávistných projevů, stejně jako vývojářů a soukromí dat“.

Je to kontroverze mezi „vývojáři“, jako je například Cambridge Analytica a „soukromím dat“, která vyústila v první vystoupení Zuckerberga před Kongresem USA, přestože tato stránka nabídla omluvy a sliby týkající se problémů se soukromím během 14 let.

Zde si můžete si zkontrolovat, zda byly vaše údaje sdíleny společnosti Cambridge Analytica.

Zatímco existuje všeobecné odsouzení třetích stran shromažďujících bez svolení údaje o „přátelích“ uživatelů Facebooku a žádný uživatel Facebooku neočekává, že třetí strana získá přístup k jeho soukromým zprávám, probíhá bouřlivá debata o tom, jak moc důležité je porušení důvěry, o kterém zde hovoříme.

Někteří argumentují, že v kampani Baracka Obamy byly použity podobné metody — tvrzení alespoň jednoho člena Obamova týmu pro analýzu dat to ale rozhodně popírá. Akademik Zeynep Tufekci trvá na tom, že to, co tato firma dělala, nebylo „porušení“, ale „naprosto přirozený důsledek obchodního modelu Facebooku.“

V novém videu pro kanál Connected Life společnosti F-Secure, vysvětluje Sean Sullivan, bezpečnostní poradce F-Secure, že existuje jedna strana tohoto příběhu, která je naprosto zveličená: Psychografika. Je to metodologie, kterou společnost Cambridge slíbila použít pro zacílení uživatelů podle jejich psychologie.

„Podle všeho, co jsem při svém studiu psychografie viděl, je to slátanina,“ řekl. „Jde o marketingové konzultanty pokoušející se prodat své služby lidem, kteří potřebují prodávat.“

Bez ohledu na to, že Facebook stále disponuje velkým množstvím způsobů sledování uživatelů. Nabídli jsme vám některé způsoby, jak začít omezovat přístup, který má Facebook k vašim zálibám, stejně jako některé tipy pro zabezpečení vašeho účtu.

V tomto videu nabízí Sean způsoby omezení možností, kterými vás Facebook — a další „bezplatné“ služby, jako například Google — může profilovat.

„Určitě k tomu dojde, pokud tak či onak nezabráníte sledování,“ řekl.

 Pokud tedy chcete zůstat v kontaktu s vašimi přáteli a rodinou a současně minimalizovat množství informací, které o vás Facebook má, podívejte se na toto video a níže uvedený kontrolní seznam doporučených kroků.

1. Mažte soubory cookie na konci každého dne.

2. Odhlaste se od sledování Google Analytics. (Dostupné pro Microsoft Internet Explorer 11, Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari a Opera.)

3. Přihlašujte se do Google pomocí prohlížeče Chrome, který není vaším hlavním prohlížečem.

4. Přihlašujte se na Facebook pouze v prohlížeči, který nepoužíváte pro prohlížení webu.

6. Nepoužívejte při online jednání se společnostmi e-mail, který používáte pro Facebook nebo Google.

5. Omezte svůj přístup k Facebooku na konkrétní platformy. Například Sean nikdy nepoužívá mobilní aplikaci Facebooku. Používá Facebook pouze prostřednictvím prohlížečů na svém počítači a iPadu.